6 november 2009

Sus i luvan och gurgel i kistan

Det måste vara att jag är gravid, joo. För när annars blir jag först sjuk i familjen? - aldrig. Jag är ju utrustad med ett fantastiskt immunförsvar. Men nu är det så, jag är sjuk. Magsjuk fast utan kräks. Jag sov 2,5 timme i förmiddags, men nu är jag pigg som en tupprackare och jobbar.

Vi skulle äntligen till Skel i helgen, men det får vi nog skippa... Vi har spridit nog med dynga i min familj (faktiskt även bokstavligen). Det får bli många filmer och lite huspyssel istället, för jag tror att vi inte hittar så många som vill umgås med en smitthärd.

Den här veckan har vi spenderat en sisådär sjuttitusen pix (minus dom fyrtio som vi prutade på huspriset). Och på vad? Lite susande ljud kring huvet. Och inte så snygga svampformade grejer i taket. Men okej då, vi fick ett superventilerat hus på köpet. Som återvinner varmluft och som ger astmatikern lite bättre livsluft. Stabilt, känns det.

1 kommentar: