26 mars 2013

- Puttar du världen i den riktningen du tror på, eller staplar du bara meningslösa saker på hög?

Ett par inslag den senaste veckan pekar i den riktningen, att jag måste börja putta världen i rätt riktning. Att det absolut ligger på mig, ett tungt ansvar, att styra upp den här skiten.

Följande:
- Earth Hour
- This capitalism will self-destruct in 5 seconds - om skygglappar och okunskap
- Vår grannes kung Midas-allegori
- Cynikerns bekännelser - jag fick sluta några stycken från slutet för att inte börja gråta
- Lilla avgrundsvrålet för oss som har eller känner barn, som önskar dem en fin framtid
- Är du inte orolig, så har du inte lyssnat

Plus det som retat mig länge: att folk (även jag, inte minst jag) fnissar och låtsas att det är lite kulbusigt att köra bil 2 kilometer eller shoppa sig konsumtionsfet som en gödgris.

Vad den här klimatångesten ska resultera i för fru L är inte spikat i detta nu, men vi kan gissa att bilkörning, okynnesshopping och köttätande kommer att drabbas av nedskärningar.

(rubriken: citat Åkestam)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar