12 juni 2014

#byttilleko är egentligen satansbilligt

Ni ska veta det att det ligger en lång rad inlägg i utkastlådan, med idel sprängstoff och intressantes. Där gör dom ju ingen nytta, samlar mest damm och blir daterade. Men så är det vetni, när livet händer.

Hur som, jag tänkte lite på det där med #byttilleko. När jag tycker att eko känns lite dyrt och vill knipa igen munnen och börsen så brukar jag tänka på hur satans (schäkta!) mycket pengar jag skulle lägga på att göra mitt barn friskt, om hen blev svårt sjuk (säg av för mycket kemikalier i mat). Satans mycket pengar. Och då känns det helt plötsligt sjukt mycket lättare att slänga dit en femma till per grej. Känns helbilligt, faktiskt. (Dessutom blir andras barn sjuka när de tvingas leva bland gifterna som används för att skrämma våra bananer och vindruvor lusfria.)

Här kan man också se en (kanske icke helt genomvetenskaplig) undersökning om att den ekologiska maten inte nödvändigtvis är så dyr.

1 kommentar: