23 november 2011

Mitt i steget

Mitt i min sociala medier-expansion pratar jag med en kompis om att skriva känsligheter och personligt på nätet. Hon jobbar på en organisation på tre bokstäver, vars uppdrag häftigt ifrågasattes för ett par år sen. De letade upp hennes och kollegornas namn och uppgifter via LinkedIn och la ut dom for everyone to see tillsammans med lite hat. Sen dess har hon inga sociala medier-konton, inte Twitter, inte LinkedIn, definitivt inte Facebook.

Det finns elaka människor. Och så finns det människor som är elaka på nätet, för att det är lättare att vara elak om man inte står framför den man hackar på. 

Men jag kör vidare, envist och naivt måhända. Jag är ju inte så känd och inte så provokativ. Jallefall.


I am what I am and I play my game. Huh!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar