27 april 2011

Chefa mig hit och chefa mig dit

Chef är en användbar titel.

Och rätt rolig, särskilt om man använder den om små, vardagliga och rätt betydelselösa ansvarsområden.

Johan är trädgårdschef. Jag är tvättchef och bilchef. Vem som är kamerachef är lite oklart, men helt klart är att jag är chef över Almanacka. Uppenbarligen har nån gett mig chefsskapet över tvättstugan och lakansbyte, medan den osynliga handen pekar på Johan när det är dags att skotta snö.

*chefa, chefa, chefa*

På jobbet kan man vara doodle-chef, skyltchef eller chef över kaffemaskinen. Godischef vill många vara, men dom flesta skippar helst att vara chef över diskmaskinstömningen.

Men på rikt då. Jag tänkte bli chef nån gång. Men varför? frågade en klok kollega. Är det en så eftersträvansvärd roll egentligen? Jag tvekar, funderar vidare och hänvisar tills vidare till A woman´s gotta do what a woman´s gotta do.

Nä, nu ska jag gå och chefa lite.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar