5 augusti 2012

Stor helg med stora lilla

När killarna far på festival dansar kattorna på bordet. Little A och jag får cute QT.
Scener från vår svängiga tjejhelg:
Toktoligt med soft filmmusik och bubbligt skratt Julia Roberts-style.
Ställningskrig och iskall förhandlingslist.
Men mer: samförstånd och samhörighet.
Allvarliga, viktiga samtal med allvarlig, viktig min.
Grodsparkar, virvelsnurrar, kallsupar, ringåkning runn runn i ränna.
Mysiga uppvak.
Ibland går en nästan-vuxen person bredvid mig, som konverserar upp mig och gräver i livets djupa. Ett annat ögonblick ligger hon i en skrövlig hög på marken, kränkt in till lilla märgen över ett i hennes tycke felaktigt beslut längre upp i hierarkin.

Mersmaken säger hej, det här vill jag göra igen. Vilken fin och mysig helg med min växelvarma tänkare, min stora lilla Alma.

1 kommentar:

  1. Finaste finaste Alma! Snart kommer vi och firar födelsedag.
    / M

    SvaraRadera