16 februari 2014

En storm i ett vattenglas

Hej, det är jag som är vattenglaset. I mig bor en storm. Om en vill vara lite vetenskaplig kan en kalla det kognitiv dissonans:
bristande överensstämmelse mellan en persons olika värderingar, attityder och uppfattningar + mellan vad hen vill göra och faktiskt gör
Dessa mina interna stridigheter kommer ur Kriserna och kan sammanfattas som att jag har ändrat uppfattning om mycket här i världen (ja, det låter lite pretto, och det är precis det det är). Än har jag inte landat i vad det kommer att betyda för livet framöver - därav dissonansen.

Spikat är att jag behåller min man och mina barn. Och mina vänner. Familjen sitter säkert. Och huset vill jag nog inte bli av med. Grejer är ju bra att ha. I love kläder. Faktum är att jag vill behålla majoriteten av det jag har idag.

Därav dissonansen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar