26 februari 2014

Jag försöker att inte vara så jävla snygg

Jag har sett tendenserna på them social media ett tag nu (här är kanske den allra bästa). Blivit inspirerad (tex av #keepingitreal). Kokat på alla tusentals 'Guu va snygg du är!' så fort en tjej lägger upp en bild, oavsett vad hon ville säga med den bilden. Smygtränat på instagram (se nedan).

Nu är det officiellt: Jag ska inte försöka vara så jävla snygg. (lite ditt tänk, Alex)

Mer smart och cool. Mindre snygg. Mindre smink, klackeskor och klädstress. Mer baggy jeans, sköna tischor och kamma-håret-rakt-upp-och-ner.

Och jaja, nu är jag ju ingen beauty pageant contestant från början, men de senaste åren har jag lagt mer pengar och mer tid på att maxa mig snygg. Jag tänker varje dag på gäddhäng, grå hårstrån, spretiga ögonbryn, tussigt hår, muffintopp, tjuriga kilon, bulliga knän, håriga ben - och vet ni att det känns lika skönt och härligt som en flaskborste som körs ner i halsen. Ner, upp och så ner igen.

Well, det här går ju inte på en liten kvart. Men riktningen är klar.

Ses där framme.





2 kommentarer:

  1. Word!
    Och jag tycker att den här attityden gör dig ännu snyggare.
    (Not the OMG you're soo cute way. But the strong, smart, just saying no when feeling like no way. You know what I mean, right?)

    SvaraRadera
  2. I know what you mean - thanx! the fuck off snyggare, typ?

    SvaraRadera