17 mars 2013

Jo, det var ju en sak...

Ikväll kavlade jag upp ärmarna och tog tag i hyllebygge, som en riktig karl. Synd bara att jag är en liten vekling till karl, och att ryggen tog lite skada av att ligga i brygga (ja typ, faktiskt!) när jag (och J) skulle hänga om kylskåpsdörren. Svärmor ergonomen skulle ha sagt till på skaRpen, hade hon sett mig i det krampaktig-nacke-läget. Eller lilla ostkroksformationen när jag borrade/skruvade hyllor.

Nu står den där, well nästan ända in. Jag måste såga av golvlisten. Och så är den omålad. Men annars, jojo! Jo, det var ju en sak, som jag lägligt nog kom på efter ihopskruvandet: mannen min är lite känslig mot det där lagret färg som jag sprayade på. Och when ihopskruvad är hyllan så jevvla tung så jag får inte få ut den från sovrummet själv.

Blir till att sova själv inatt. Skönt med egen kuppe. Eller inte alls pga sur älskling.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar