30 november 2010

En god moder

Det här är en match jag inte kan - och inte behöver - vinna.
  • Hemmapysslad adventskalender med 24 (ja, tjugo-fyra) olika presenter.
  • Adventsmys med present och pepparkaksbak (jag låter mig istället bjudas till sådant kalas)
  • Hembakt fika till treåringens kalas (deluxe = motivtårta)
  • Höstpyssel på hösten
  • Alla hjärtans dag-pyssel på - ja, ni fattar
  • Ton-i-ton-paket med fantasifull dekoration fram till sent på natten och rulltårta av 80-tals-sandchoklad med faktisch ganska god och modern fyllning (okej, den här har jag gjort)
 

Var införstådd med att föräldrar som presterar ovan kreativiteter är mina idoler. Det här är alltså inget narrgörande, mer ett moget och avslappnat konstaterande att vi är skapta olika. Och att jag fick inte pysselådran. Frida, samma fack?

2 kommentarer:

  1. åh, anti-pyssel-ställningstagande, lovi lovi. men ändå, ångesten över att jag inte ger mitt barn en pysslande mor.. men jag kan ju för fan inte!

    SvaraRadera
  2. Frida dearest. Vi får ta det här med god mor en sväng. Men jag har några pysseltips oxå. På lottas. See ya!

    SvaraRadera