22 november 2010

Jag vill hem!

Jag anar pekfingerknackning mot tinning. Huur kan man längta till minus 14 och blodpudding, liksom. Men det håller på att räcka nu, vetni. Dessutom, kvällen slutade i disaster.

Vi har just flyttat ur huset och till en najs bungalow nån mil bort. Mysigt ställe, soft pool, fräsch restaurang. So far so good, kanske man kan säga. For sen inträdde tråkighetskompott av följande slag.

Djur av krälande art i småakvarier + hungrig Jessika + sen middag + trött Jessika + Alma: "titta en groda" - fast det var en kackerlacka + fel mat x 2 + sega fuskpilgrimsmusslor + trilskAlma + kackerlacka nr 2 precis bredvid mig + tvångsåt gummirackarna där + svalde ner med cola + kräksnära + sandloppor och möss på stranden.

Det är ändå inte synd om mig, gissar jag. Jag får helt enkelt svälja ner förtretet och hoppas på en ny och vacker morgondag. Blott 2 dygn kvar till hemfärd. Men innan jag får sova i egen säng: nätt liten resa på 30 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar