8 augusti 2011

Detox och rehab

Idag började tydligen flera av mina kollegor jobba. Det stod 16 i den röda ringen som betyder You´ve got jobbmail. Och jo, jag läste några - lite halvhjärtat, för jag tänker inte dra igång huvudkontoret riktigt än.

Jag tillåter mig liten och ingen ångest inför den annalkande jobbfronten. Min taktik heter total förnekelse och den håller jag hårt på tills jag stiger upp på måndag arla. Då, i ett schwusch, är det som om semestern aldrig varit, för nu är det ju jobb. Lite guldfiskvarning, men verkligt effektivt.

Till dess måste dock fru L renas och avgiftas. Extrem jävla helrenovering. Ut med det gamla: dekadenta, in med det nya: ordentliga. Hej då restaurangbesök, gofikor och uppesittarkvällar. No more sommarsmarriga romdrinkar, isande vitt vin eller rosé på altanen. Verschwinden Sie, lättja, ledighet och sovmornar till 10. Au revoir, lustiga, mustiga, mastiga pockets och bara, bruna ben.

Hej då Rex.

Åtstramningspaket, svångremmar och nedskärningar. Sommardetox och ledighetsrehab. Naj, jag överdriver. Livet, det goda tar ju inte slut nu (eller ens på måndag). Vi får bara lite mindre av det goda.

Visst då?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar