15 april 2014

Bajsinlägg och inläggsbajs

Ibland måste en bajsa ur sig ett inlägg med noll mängd idéer om vad inlägget skall innehålla. Så är det att 100-blogga. Sånt är livet, ibland måste en improvisera.

Här kanske det ändå passar att jag nämner mitt svikande hopp för mänskligheten. De kommersiella krafterna som flyttar in i vårt sociala umgänge (läs: facebook), tar över vår stad och bestämmer vilka ord som får tas upp i en nyordslista. Män som våldtar, nej förlåt idkar samlag, på basis av att nej absolut kan tolkas som jomenvisst. Folk som klappar ihop för att jobbet, pressen, vardagen, dammråttorna, dagishämtningen, otillräckligheten äter upp dom, in-i-från. Att vi förtränger och skojar bort klimatkrisen.

Och? tänker du, det vet vi väl sen gammalt? Jomen kriserna har fött mig på nytt, och visst har det blivit värre?, möjligtvis flippar jag för att jag går på stressmode den här veckan.

Kanske det här inläggsbajsandet ändå kan ta mig framåt i mina funderingar och försök. Kanske är ett bajsinlägg ändå något värt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar