12 april 2014

Välkommen vardag!

Vi lajvar tiden utan barn som om det inte fanns en dag nästa vecka när allt återgår till lämningar och vardagsmiddagar. 

... skrev jag på en instagrambild från Wien (jo, så mäktig har jag blivit att det är ok att jag citerar mig själv). 

Tillbaka till vardagen. Det låter ju ohemult trist. Och visst, det känns onekligen rätt lite partaj en torsdag morgon när ögonen leker grustag och sängen vägrar släppa taget om ens kropp. 

Men faktum är att jag ändå gillar vår vardag (minus mornarna). Det gäller att lyxa till det, med kyrkis, spontanmiddagar  med kompisar mittiveckan och lite förlösande träning. 

Funnes inte vardag vore äventyret mindre av en kick. 

Eller försöker jag lura mig själv nu..?

    På middag och badtunnebad hos 
    denna gröna drottning. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar