28 mars 2014

Duracellkanin säger godnatt

Hej och hå, så här precis vid #blogg100-deadline en fredag efter ett par glas vin vältrar jag mig inte i bloggarlust, precis. Meen, man är väl en duracellkanin och sagt jer sagt och man är väl ingen quitter heller.

Onsdag kom till mig som en riktigt lycklig dag. Jag menar superlycklig, med de positiva tankarna, fantastiska framtidsplanerna och varma känslorna. Och inte för att negga i allt det här ljusa och glada, men jag har börjat se en trend. Nämligen: denna euforityp sammanfaller ofta med att jag är speedad pga har jobbat/bloggat/tänkt sent eller för mycket. 

Det euforiska har då en tendens att falla väldigt platt, och bytas ut mot en mer modstulen, pessimistisk och fan/svartmålande fas. Det här kan låta väldigt dramatiskt och bipolärt, men lugnlugn, det är bara plain vardagströttma i maskopi med stort engagemang.

När modstulen flyttar in vet jag att det är dags att lyda mat- och sovklockan. 

Så alltså: godnatt! 

Finlampor, finvin och finsällskap på Rex. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar