6 maj 2014

I am a woman of constant change

Jag trodde att jag skulle sluta älska förändringar. Det händer väl nån gång nu, typ, i medelåldern? Gamla hundar som sitter, osv. Men närå, jag matar både nya beteenden och attityder. Jag kanske skulle skriva en bok om min transformation. Jag kunde lite kafkaaktigt kalla den Die Verwandlung, och första meningen skulle kunna bli:

"När Jessika Lagrelius vaknade en morgon ur sina oroliga drömmar, fann hon sig liggande i sängen, förvandlad till en jättelik mobiltelefon."

Eller så inte, jag vet inte än. Men i alla fall är jag en ny, och lite bättre människa, för jag... 
ska lämna mobilen utanför sovrummet.
kör nästan inte bil alls nuförtin.
slutade med papperskalender fast jag inte ville. Och det gick bra.
handlar ekologiskt så ini.
cyklar dit jag ska. Med hjälm på huvet. 

Man är väl förändringsbenägen, jojo. *rullar överläppen inåt och fäster den mot tänderna* *suger in ljud norrlandsstajl* 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar