4 maj 2014

Jag är en liggande, rytmisk duva

Idag har jag varit på Organic bodywork för andra gången i mitt liv. Ett halleluja av rörlighets- och stabilitetsträning, utan att vara gäsptråkigt som yoga. Pump tog ett år att börja gilla, andra gången med 40 minuter bodywork kändes som 25. Funktionellt så det förslår. Min rörliga, yet stela bröstrygg ropar hurra. Bålen säger ingenting, är ba helspännig. Magmusklerna håller andan och jobbar planka.

Hon har sagt det, min sjukgymnast, att det finns hopp för min låsningsbenägna rygg. Om jag skärper till min vardagshållning (t ex växlar sitta/stå på jobbet) och tränar funktionellt (t ex det här eller Marias Core control) och styrka.

Men alltså: rörelsen "liggande, rytmisk duva". Den får jag nog suga på, både exakt hur ryggen ska rullas rytmiskt och varför den heter så.


Ja jo, typ sådär ser jag ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar