7 maj 2014

Polletter som trillar ner

Jag hade levt med hållbarhetsmannen i tolv år innan poletterna började jobba. Det här är ju tankar som cirkulerat på övervåningen tidigare, men först nu har jag kommit till slutsatsen att jag - och du och andra - måste lägga in en ordentlig insats för att det ska bli nån himla bot och bättring. Jag har lång väg till ms Perfect, jag förstår det, men om jag knatar på kanske jag tar mig, oss över ett litet krön.

Insikter:
  • Jag, vi ställer till det för mina, våra barn
  • Företag måste ta ansvar för det samhälle de vill verka och växa i
  • Det är sjukt att jag kan ge mina barn julklappar när det finns barn som svälter ihjäl 
  • Vilken framtid är det tillväxten ska bidra till?
  • Jag vill jobba för företag och organisationer som har förstått att det är lämpligt och mänskligt och en fucking självklarhet att ta ansvar
  • Vi matar naturen och oss själva med gift, jo gift #byttilleko
  • ... to be completed

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar