25 oktober 2010

A match made in heaven

Jag vandrar omkring i livet och hittar färger som passar ihop. Matchar, som det heter. Alla förstår inte denna fäbless för harmonisering. Maken ville exempelvis inte godkänna nyanssamordning i nybokhyllan.

Med en vit+rosa tutte och så rosa sockar. Matchmaking!
Jag utskiljer likt John Nash (iaf i filmen) viktiga samband i tillvaron, som granndotterns lila shorts + 50-talsstaketet. Eller den studsande tshirten på Busplaneten + dom turkosa bollarna i bollhavet. Samma färg = skönt, vilsamt för ögonen. När för många färger vill samsas på samma ställe blir det oreda och skrikigt i min hjärna.

Jag har tydligen lyckats överföra denna mani till Alma också, iaf light. - Mamma, jag har samma färg på trosorna som tröjan! Det känns bra, man måste ju se till att ge det bästa hos sig själv till sina barn.

1 kommentar:

  1. Det stämmer att Alma är redigt bra på att färgsortera! Det syns i hennes fantastiska duplokreationer.

    SvaraRadera